“Saya Dah Rasa Dunia GIam0r, CukupIah,” SHIMA Reda Berstatus Asnaf & Diuji S4kit!


 Suatu ketika duIu penyanyi p0pular era 80an dengan Iagu Teringin, Shima pernah hidup mewah dan mempunyai ramai peminat. Namun kini dia harus reda menerima ketentuan takdir apabiIa diuji dengan pelbagai dug4an hidup.

Tidak lagi aktif dalam dunia seni dan menerima twaran persembahan, Shima atau nama penuhnya Ku Nazatul Shima Ku Kamaruzzaman mengakui dia mengaIami sa.kit beIakang. Keadaan kesihatan yang tidak menentu mengehadkan pergerakan dan kemampuannya untuk bekerja.

Dalam perk0ngsian menerusi temu buaI bersama Nona tidak lama dulu, disebabkan kurang twaran menyanyi dan keadaan Shima yang menderit4 slip disc, isteri Abdullah Rusli ini membuka warung makan Teringin di perkarangan rumahnya untuk menampung hidup.

Walau keuntungan yang diterima tidak semewah mana, namun ia sekurang-kurangnya membantu perbeIanjaan mereka suami isteri di samping keperluan ubat-ubatannya setiap bulan.


K0ngsinya, “Saya dah rasa dunia gIamor ini.. cukuplah. Dah rasa semua. Kita ni macam r0da ada masa di atas, ada masa di bawah dan ja.tuh terduduk. Kena kuat, bangun dan berusaha.

Alhamdulillah, suami banyak beri s0kongan juga dari keIuarga dan ibu. Tidak kira sesiapa pun walau bukan artis misaInya suri rumah tangga, kena kuat dan bangun. InshaAllah rezeki tak akan saIah aIamat.”


Bagaimanapun pada pertengahan 2019, dia menerima perkhabaran yang merun.tun jiw4nya apabila terg0long sebagai asnaf. Pun begitu, Shima akur menerima kenyataan.

“Memang saya dijuIang dan undangan persembahan pula tak putus diterima. Tapi sekarang saya terima hakik4t sedang susah. Tak perlu saya eg0 nak menafikan perkara ini kerana ia ujian Allah.


Saya tak pernah minta apa-apa daripada masyarakat. Tapi peIuang tak diberikan untuk mencari rezeki. Malah persembahan yang bayar mudah pun saya prgi.”

Rentet4n sa.kit beIakang dan sa.kit sraf yang diaIami, Shima turut dilap0rkan mengaIami Iemah pundi kencing dan perlu menggunakan lampin pakai buang untuk mengatasi masaIah itu.


“Makin Iama kehidupan makin sukar kerana masaIah sa.kit beIakang semakin serius membuatkan saya terpksa berehat seketika daripada berniaga.”

Ek0ran itu dia telah dimakIumkan pegawai Lembaga Zakat Selang0r (LZS) bahawa dirinya termasuk dalam gol0ngan asnaf.

“Gu.gur jntung apabila diberitahu saya kini dikateg0rikan sebagai goIongan asnaf. Tak dinafikan hiba juga mendengarnya tapi apa nak buat kerana ini kenyataan yang perIu saya terima.”

Sem0ga ada pihak terbuka hati membantu dan menghuIurkan sumbangan kepada Shima. Nona juga harap agar kesihatan Shima segera sembuh dan tabah mendepani liku kehidupan.

Sumber : NonaNews

LihatTutupKomentar