Danny X-Factor tak m4lu bawa Grab, dedah pendapatan cec4h RM500 sehari.

 


 Lama sudah kita tak dengar berita mengenai penyanyi dan pelakon Danny X-Factor atau nama sebenarnya Mohd Kardanie Anwa yang kini lebih suka memandu Grab bagi menampung k0s s4ra hidupnya.

Menurut lap0ran Berita Harian, Danny tidak pernah m4lu mendedahkan perkara tersebut memaklumkan dia sudah mem4ndu Gr4b sejak tahun 2017 lagi dan telah menyel4matkannya ketika Per1ntah Kaw4lan Perger4kan dahulu.


Ujarnya, dengan mem4ndu Grab, dia memperoleh RM500 setiap hari dimana b4yaran tersebut adalah jauh lebih lum4yan berbanding kerjaya seni.

“Saya buat semua kerja, saya memandu Grab, jual burger, minyak masak dan banyak lagi. Nak m4lu apa, asalkan saya cari rezeki hal4l dan tidak men1pu orang.

“Sebenarnya, saya bekerja pemandu Grab sejak 2017. Inilah kerja yang menyel4matkan saya ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lalu. Ketika PKP, isteri yang bekerja sebagai pramugari tidak ‘terb4ng’, jadi g4ji pun tiada.

“Di situlah, kerja sebagai pemandu Grab banyak memb4ntu saya. Kalau diikutkan, pendapatan pemandu Grab lebih lum4yan daripada kerjaya seni. Pendapatan saya boleh cecah antara RM400 sehingga RM500 setiap hari,” katanya.


Tambah selebriti yang berusia 42 tahun itu lagi, dia meng4kui lebih seronok melakukan kerja tersebut kerana lebih tenang apabila dapat berjumpa dengan rakan sekeliling.

Namun begitu, dia mengatakan terp4ksa berehat daripada memandu Grab memandangkan dia kini sedang s1buk berlakon dan kerja lain dalam industri seni.


“Bila memandu Grab, saya bertenang dan dapat berjumpa rakan, berborak dan sebagainya. Saya memandu Grab selepas melihat rakan sekeliling buat pekerjaan sama dan akhirnya rasa seronok.

“Bayangkan, ketika penggambaran pun saya nak habis cepat sebab saya mahu memandu Grab.

“Namun, saya berehat sekejap daripada memandu Grab kerana s1buk dengan lakonan dan kerja lain dalam industri seni. Alhamdulillah,” ujarnya lagi.



Sumber: Berita Harian (Fatin Farhana Ariffin)

LihatTutupKomentar