“T4k mahu anak derh4ka”- Ziana Zain ded4h sebab terp4ksa kena Iap0r bek4s suami pada p0Iis


 EMPAT tahun memeg4ng st4tus ibu tungg4l, penyanyi Ziana Zain berkata dia sama sekali t1dak melar4ng anak-anak meneruskan hubvngan baik dengan bapa k4ndung mereka iaitu Armin Zaharin.

Menurut Ziana atau nama seben4rnya Siti Roziana Zain, 54, dia mahu anak-anaknya h1dup dalam keberkatan dan t1dak menjadi anak derh4ka.

“Saya t1dak akan p1sahkan anak-anak dengan bapa dia 0rang. Saya cakap dengan anak-anak saya nak h1dup mereka ada keberkatan dari ayah dan juga 1bu.


“Saya t4k nak anak-anak saya derh4ka kepada ayah dia dan juga saya,” katanya.

Penyanyi lagu Madah Berhel4h ini berkata demikian ketika di temu bu4l dalam rancangan Next T0 Neelofa musim kedua di Astr0 Ria pada Sabtu.

Dalam rakaman itu, Ziana Zain juga dilihat seb4k dan menitiskan air m4ta berk0ngsi kisah perjalanan h1dupnya itu.

Dalam pada itu, Ziana juga memberitahu dia sudah men1nggalkan pesanan kepada anak-anaknya agar menjaga bapa mereka itu apabila sudah tu4 kelak.

Malah, dia sama sekali t1dak memar4hi jika mereka mengambil tanggungjawab itu.


“Sekiranya t1ada siapa pun jag4 ayah apabila dah tua, saya pesan agar mereka amb1l dan jag4 ayah. Saya t1dak akan mar4h, itu tugas mereka,” katanya lagi.

Untuk rek0d, Armin Zaharin did4kwa di M4hk4mah Majistret Shah Alam, Selang0r atas tudvhan menc3der4kan anak lelak1nya pada Mei 2018.

Perkahw1nan yang dibina selama 20 tahun itu berakh1r apabila Armin melaf4zkan tal4k satu di M4hk4mah Rendah Syariah Shah Alam, Selang0r pada 12 Julai 2018.

Menerusi vide0 dik0ngsikan se0rang penguna TlkT0k, Ziana mended4hkan dia terp4ksa menel4n kata-kata kes4t bek4s suaminya ketika mereka masih bersam4 sehingga membuatkan dirinya taw4r hati.

Menurut Ziana, dia meras4kan dirinya tiada h4rga diri apabila t1dak dih4rgai se0rang lelaki bernama suami apatah lagi sudah h1dup berbelas tahun bersama-sama.

“Sebagai lsteri perasaan macam mana sebagai lsteri? Berbelas tahun saya ta4t kepadanya, dia b0leh cakap dia t4k her4n (pedul1) dengan saya. Jadi, saya ke sahaja yang terd4mba-d4mbakan dia. Perasaan waktu itu rasa macam tiada h4rga diri,” katanya.

Ziana berkata lagi, dia t1dak menyangka bek4s suaminya ketika itu sanggup berk4ta sedemikian selepas dia berk0rban melah1rkan cahaya m4ta mereka.

“Macam mana dia (bek4s suami) terg4mak keluarkan perkataan sebegitu. Saya lsteri dia. Dia nak anak empat, saya beran4k anak empat (0rang). Saya hampir h1lang ny4wa 50-50 bert4rung (ny4wa) untuk dia dan this is the end (inikah pengakh1rannya),” katanya.

K0ngsi Ziana lagi, selepas ins1den berlaku pada tahun 2016 itu hat1nya mula menj4uh sehingga dia berd0a untuk kembalikan rasa kas1h pada suami kerana t1dak mahu menjadi isteri derh4ka.

“Sejak 2016, hat1 saya jauh saja. Terkes4n yang amat. Kalau dia (bek4s suami) duduk sebelah kita atau kita nak t1dur, saya macam minta pada Allah j4ngan dia duduk sebel4h saya.


“Saya berd0a dan bertanya, kenapa saya macam ada rasa yang saya t4k suka suami saya. Saya t4k nak jadi lsteri derh4ka. Saya berd0a, kembalikan rasa kasih s4yang terhadap suami saya,” katanya.

Rumah t4ngganya hampir ke titik n0ktah apabila berlaku kejad1an anaknya mengh1dap Attent10n Deficit Hyper4ct1vity Dis0rder (A DH D) did4kwa dir0tan bek4s suaminya.

Katanya lagi, Allah mendengar d0anya apabila satu persatu ‘rahs1a’ bek4s suami terb0ngkar dan akhirnya dia membuat lap0ran.

“Saya buat s0lat taub4t, istikharah dan hajat. Lepas itu, saya t1dur dan bangkit pukvl 5 pagi. Selepas dua hari saya rasa macam memang inilah Allah nak tvnjuk. Saya buat lap0ran,” katanya.

Sumber : Rotikaya

LihatTutupKomentar